سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این متن ادامه قسمت اول هست! اول باس قسمت نخست خونده بشه: اینجا

یه دوست می گفت قرار نیست آدم با کلی مشقت به یه جایی برسه، بعدش از یه نفر دعوت کنه که تشریف بیاره تو زندگیش، بلکه باید یه همراه پیدا کرد تا با هم مشکلات رو تحمل کنیم و با هم به یه جایی برسیم. حرف حق یعنی این. بی ربط و یهویی یادم افتاد به کتاب فلان اندیشمند که اولش نوشته بود: "تقدیم به همسر عزیزم که اگر او نبود این کتاب ده سال پیش چاپ می شد!"

داشتم خلاصه کتاب قدیمی ای درباره عرفان عملی رو می خوندم، در باب ازدواج فرموده بودن زن خوبه! باید زن گرفت! چون تربیت کردن همسر و بعدش فرزند و تحمل کردن اخلاق ایشون باعث تعالی روح می شه و از طرفی تلاش برای کسب مال حلال هم اجری دارد که نگو! خب! حرف حقی هست؟! سختی هم داره واقعن!

یه مدت پیش تو دانشگاهمون سمینار ازدواج بود و دکتری رو دعوت کرده بودن. ایشون می گفت تا تحصیل تموم نشده و سربازی نرفتید و سر کار نرفتید، غلط نموده اید فکر ازدواج به فکرتان خطور نموده است (البته ملایم تر فرمودند اینو). خب حرف حقی هست این هم! دلیل این بود آدم از کجا بفهمه شازده دوماد اهل کاره؟ دختر بیچاره چه گناهی کرده که پسر دو سال رفته خدمت مقدس سربازی؟ و دلائل دیگر!

روز بعد از سخنرانی دکتر مذکور، حاج آقایی تو مسجد دانشگاه منبر داشت با موضوع درخواستی! یه شیر پاک خورده ای که جلو منبر نشسته بود، زیر آب دکتر رو زد و گفت یه دکتری اومده اینجا (دقیقن نه اینجا!) و گفته بعد از سربازی که رفتید سر کار، اون وخ زن اختیار کنید. حاج آقا هم حرف حقی زد انصافن! اولش گفت اون دکتره حرفاش بر اساس علمش هست که البته انشا الله این علوم کامل بشن و نواقصشون برطرف بشه اما ته علم رو خدا گفته، منم عرض کنم خدمتتون: شدیدن با ازدواج دانشجویی مخالفم!!! ازدواج باید از دبیرستان باشه!!! برید ازدواج کنید در اسرع وقت که خیلی دیرم شده تازه. یالا!!

یکی از دوستان به خاطر شرایط خاصی که داشت و ملاکای عجیب و غریبش حدود 4 سال دنبال زن می گشت! اون بنده خدا منو نصیحت می کرد که از حالا آسین بالا بزن تا وقتی که واقعن وقتش شده یه کیس مناسب پیدا کرده باشی! حرف حقی میزد آیا؟!

و اما حرفای حق الباقی دوسام: یکی می گفت دستور دین هست و ضروری. دیگری می فرمود برای یه لیوان شیر، گاو خریدن از بی خردی هست. یکی می گفت من راضی ام که زن گرفتم. یکی می گفت (و می گه!) تو ازدواج خبری نیست به خدا!

قسمت آخر: اینجا


نوشته شده در  یکشنبه 94/1/9ساعت  12:43 صبح  توسط بچه آدم 
  لطف شما()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
واگذاری. بلاگ
مو بوسوختم مو برشتم
گوشه لب پر زندگی
لیست خرید من از نمایشگاه کتاب تهران 1397
هستم اگر می روم گر نروم نیستم
روزانه ی یک کچل سرباز: ایست!
لیست خرید کتاب من از نمایشگاه کتاب
غرور و تعصب از جین آستین
آرزوهای بزرگ از چارلز دیکنز
احوالات شلم شوربا
آخرین امید
[عناوین آرشیوشده]