• وبلاگ : بچه آدم
  • يادداشت : کي ازدواج کنم و چرا؟! (قسمت آخر)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + کفش 
    سلام
    به نظرم اول شما هدف خودت و زندگيت رو ( با مشورت با اهلش) مشخص کن.
    چون اگر بعد ازدواج بخواهي هدف مشخص کني خيلي دستت باز نيست
    + يک نفر 
    سلام
    همون نتيجه اي که اخر کار گرفتي!!
    پاسخ

    ممنون
    تا ازدواج نکني پخته نميشي
    آهن با حرارت زياده که شکل ميگيره !!!!

    پاسخ

    مرسي
    آقايون اول آشنايي چنان سوالات فلسفي راجع به زندگي از آدم مي پرسن كه از گوگل هم بپرسي فقط لايک ميزنه ! ولي يکم که مي گذره تنها سوالشون اينه كه شام چي داريم؟
    + يک نفر 
    سلام
    خيلي قشنگ بود.ممنون
    نتيجه رو قطعا ميبيني!!!
    پاسخ

    نتيجه چي رو؟!
    + يکي 
    سلام خوب تا ارمان ها و اهداف توي اين جامعه مشخص شد سن ازدواجمان گذشت!نتيجه اين که از ايران داريم مي رويم تا حداقل توي اين جامعه اذيت نشيم!
    پاسخ

    چي بگم والا!
    بدون شك كسي كه براي حفظ ايمان و پاكي نفس خود اقدام به ازدواج نمايد امدادهاي الهي به كمك او مي آيند و خداوند گره از مشكلات او خواهد گشود «من يتق الله يجعل له مخرجا». و باز تجربه نشان داده تا زماني كه شخص مجرد است احساس مسؤوليت نمي كند و ابتكار و نيروي خود را به اندازه كافي براي كسب درآمد مشروع به كار نمي گيرد و همچنين اگر درآمدي پيدا كرد در راه حفظ و بارور ساختن آن و مصرف صحيح نمي كوشد اما بعد از ازدواج شخصيت انسان تبديل به يك شخصيت اجتماعي مي شود و خود را شديدا مسؤول حفظ همسر و آبروي خانواده و تأمين وسايل زندگي مي بيند و بدين سبب است كه پيامبر اكرم(ص) فرمودند: «رزق همراه زنان است زن بگيريد تا روزي شما فراوان گردد.» و ازدواج بر خلاف تصوراتي كه در ذهن وجود دارد كار چندان مشكلي نيست مشروط به اينكه از آداب و رسوم دست و پاگير و هزينه هاي تشريفاتي پرهيز شود و براي اين منظور مي توان همسر خود را از خانواده هاي مؤمن و عفيف و متوسط اجتماع و كم توقع انتخاب كرد و به طور قطع انتخاب همسر شايسته و با ايمان و عفيف هيچ گاه پشيماني به دنبال نخواهد داشت پشيماني وقتي پيش مي آيد كه ازدواج از روي هوا و هوس و با معيارهاي غيرمنطقي انجام گيرد. و چنان چه ازدواج الآن و در شرايط كنوني مقدور نباشد مي توان با اجراي عقد امر عروسي و ازدواج را تا فراهم شدن شرايط مساعد به تأخير انداخت و از مزاياي دوران شيرين نامزدي بهره مند شد و راه حل دوم در آيه شريفه اين است كه اگر به هر دليلي قدرت بر ازدواج فراهم نشد بايد عفاف را پيشه خود ساخت و خود را از آلوده شدن به گناه حفظ كرد تا خداوند گشايشي در كارها حاصل نمايد.
    + حديدچي 
    سلام
    من فکر مي کنم که خيلي خبرها تو ازدواج هست و اون که ميگه خبري نيست، وقتش نبوده که ازدواج کنه چون به اون چيزي که دلش ميکشيده نرسيده ديگه والا با اين حرفاشون
    اينم بگم که ازدواج جوگيري نيستا. بايد آدم زود و توي جووني ازدواج کنه اما چشاشو قد آسمون برا شناخت خودش قبلش وا کنه
    + ممد 
    خيلي قشنگ و عالي بود
    دم شما گرم
    پاسخ

    دم شما هم گرم